چند نكته ساده درمورد معلم موفق وروش تدريس

چند نكته ساده درمورد معلم موفق وروش تدريس

چند نكته ساده درمورد معلم موفق وروش تدريس

اولين مرحله در يك تدريس موفق: آن كه عاشق باشي شما يك معلم نخواهيد شد مگر اين كه علاقه‌ا‌ي زياد به اين شغل داشته باشيد، چرا كه اگر شغل معلمي آسان بود هر كسي مي‌توانست آن را انجام دهد. معلمان، مسئوليت بسيار مهمي را بر عهده دارند زيرا يك گفتگوي سطحي از يك معلم مي‌تواند قسمتي از زندگي يك دانش‌آموز را تحت تأثير قرار دهد، البته فراموش نكنيم كه معلم يك الگوي دائما تحت نظر است.

دومين مرحله در تدريس موفق: در تو بايد لذت آموختن نشانگر بوده و ثابت نمايي

سومين مرحله در تدريس موفق: چشم اميد‌ به اهداف بلندت بايد… بدانيد كه به كجا مي‌رويد و به اهداف‌تان توجه كنيد. من هرگز چيزي ياد نگرفتم مگر زماني كه مجبور شدم از آن استفاده كنم. اگر چيزي كه درون‌تان است بيابيد شما را نجات خواهد داد. اگر چيزي كه درون‌تان است نيابيد شما را نابود خواهد كرد.

چهارمين مرحله در تدريس موفق: برتو است كه مسئول و منظم باشي تدريس مي‌تواند تمام زندگي شما را به خود اختصاص دهد. با اين كار ممكن است كه تمام روز و شب را در مدرسه براي كمك به دانش‌آموزان بگذاريد و در كارتان پيشرفت كنيد. من معتقدم مي‌توانيد فعاليت‌هاي هدف‌مند مهيج و صحيح را براي رسيدن به هدف‌تان طرح‌ريزي كنيد.

پنجمين مرحله در تدريس موفق: بجوي تا بيابي تقاضا كنيد، حتماً دريافت خواهيد كرد. اگر بدانيد چه چيزهايي از كنترل شما خارج است در مورد آنها نگران نخواهيد بود. اين امر شما را از بسياري تلاش‌هاي بيهوده رهايي خواهد بخشيد.

ششمين مرحله در تدريس موفق: بر تو باد انصاف و آمادگي در امر تدريس شما بايد منصف باشيد تا براي مسايل قبل از آن كه به وجود آيند آماده باشيد.

هفتمين مرحله در تدريس موفق: عقل سليم، لازمه‌ي تدريس است زمان اتخاذ تصميماتي كه دانش‌آموزان را تحت تأثير قرار مي‌دهد از قضاوت صحيح خود استفاده ‌كنيد. در هر قانون استثنايي وجود دارد و شما بايد بتوانيد به اندازه‌ي كافي و به سرعت متوجه اين وضعيت بشويد تا قبل از اين كه از دست شما خارج شود آن را آرام كنيد. بسياري از دانش‌آموزان در طي سال ترفند‌هاي زيركانه‌اي را براي فريب معلمان آموخته‌اند.

هشتمين مرحله در تدريس موفق: بي‌تعصب و انعطاف پذير باشيد تا موفق شويد. هيچ حق انتخاب ديگري نداريد. چون با مردم سرو كار داريم بايد آماده‌ي مسايل غير منتظره هم باشيم و آنها را نتيجه بخش سازيم.

نهمين مرحله در يك تدريس موفق: با ترس و لرز كار مسير نمي‌شود. با شك كار نكنيد مطمئن باشيد كه حق با شماست.

دهمين مرحله در تدريس موفق: در كار تدريس همت خود را بلند‌ دار. بايد توقع‌تان را هم از دانش‌آموزان و هم از خودتان بالا ببريد. مردم را مي‌توان به سه دسته تقسيم كرد: آنهايي كه باعث مي‌شوند مسائلي اتفاق بيفتد.

آنهايي كه تماشاگر يك اتفاق هستند و آنهايي كه مي‌گويند چه اتفاقي مي‌افتد.

يازدهمين مرحله در تدريس موفق: وسعت بخش گستره‌ي ديد خويش را زماني كه با چالش‌ها مواجه مي‌شويد همه چيز را در نظر بگيريد. منشور در دستان شماست.

@Elementary_education



نظرات شما عزیزان:

m. hossein arasteh
ساعت12:08---2 ارديبهشت 1399
سلام، من محمدحسین آراسته هستم خوبی یا بدی دیدید حلال کنید
سلام بر سرگروه ارشد... دوستت دارم برادر...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: معلمانه

برچسب‌ها: چند نكته ساده درمورد معلم موفق وروش تدريس
[ یک شنبه 13 مرداد 1393 ] [ 16:17 ] [ خادم المهدی ]
[ ]